Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Cookies w celu realizacji usług. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Czy zastanawialiście się, jak algorytmy mediów społecznościowych wpływają na użytkowników?
Książka ta ukazuje, jak mechanizmy filtrowania treści kształtują widownię social mediów. Niektóre teorie twierdzą, że użytkownicy stają się bierną masą, poddaną działaniu reklam i propagandy.
Czy jednak mogą zachować choć odrobinę kontroli? Autorka analizuje te zagadnienia na podstawie wyników sondażu reprezentatywnej grupy internautów. Przedstawia także genezę algorytmów filtrujących i wyjaśnia koncepcję algorytmicznej widowni, opisując rozwój mediów i towarzyszące im nadzieje, narodziny masowej widowni oraz relacje mediów z odbiorcami.
Książka jest obowiązkową lekturą dla medioznawców, socjologów cyfrowych i wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć działanie mediów społecznościowych.
Autorka, uznana badaczka, proponuje również rozwiązania, które mogą uczynić te media bardziej przyjaznymi dla użytkowników.
Parametry:
Autor:
Anna Miotek
Stron:
316
Rok wydania:
2024
Oprawa:
Miękka
Format:
16,5x24
Data wydania:
2025-07-11
Status:
Nowość
Wydawca:
SBP Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
Wydanie:
1
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.