-
Stanisław Ignacy Witkiewicz. Dramaty T.2
Symbol:
43.43
Wysyłka w ciągu | 3 dni |
Cena przesyłki | 7.99 |
Dostępność | 19 szt. |
Waga | 0.15 kg |
Kod kreskowy | |
EAN | 9788364822452 |
Zamówienie telefoniczne: 791572838
Zostaw telefon |
Komu się treść życiowa (nieistotna) moich sztuk nie podoba, ten może ich nie czytać lub na ewentualne przedstawienia nie chodzić tak o swoich sztukach zgromadzonych w tym tomie wypowiadał się Stanisław Ignacy Witkiewicz. Osiem utworów Witkacego zaliczanych do dojrzałego okresu twórczości artysty. Wśród nich m.in. W małym dworku, Kurka Wodna, Bezimienne dzieło. 4 maja nakładem Państwowego Instytutu Wydawniczego ukaże się drugi tom Dramatów w serii Dzieł zebranych Witkacego.
Drugi tom Dramatów zawiera osiem utworów: W małym dworku, Niepodległość trójkątów, Metafizyka dwugłowego cielęcia (wraz z odnalezioną Przedmową), Gyubal Wahazar, czyli Na przełęczach BEZSENSU, Kurka Wodna, Bezimienne dzieło, Mątwa, czyli Hyrkaniczny światopogląd, Nadobnisie i koczkodany, czyli Zielona pigułka.
Powstały one w ciągu półtora roku: od stycznia 1921 do lipca 1922. Daniel Gerould zalicza je do dojrzałego okresu twórczości Witkacego: Po różnych eksperymentach dokonywanych w kilkunastu sztukach okresu terminatorstwa Witkacy wypracował system nierealistycznej techniki dramatycznej, która pozwalała mu przedstawić bogaty i rozbudowany świat w sposób ogromnie subiektywny, ale konsekwentny i formalnie prawidłowy; autor nauczył się nadawać jedność różnorodności.
Drugi tom Dramatów zawiera osiem utworów: W małym dworku, Niepodległość trójkątów, Metafizyka dwugłowego cielęcia (wraz z odnalezioną Przedmową), Gyubal Wahazar, czyli Na przełęczach BEZSENSU, Kurka Wodna, Bezimienne dzieło, Mątwa, czyli Hyrkaniczny światopogląd, Nadobnisie i koczkodany, czyli Zielona pigułka.
Powstały one w ciągu półtora roku: od stycznia 1921 do lipca 1922. Daniel Gerould zalicza je do dojrzałego okresu twórczości Witkacego: Po różnych eksperymentach dokonywanych w kilkunastu sztukach okresu terminatorstwa Witkacy wypracował system nierealistycznej techniki dramatycznej, która pozwalała mu przedstawić bogaty i rozbudowany świat w sposób ogromnie subiektywny, ale konsekwentny i formalnie prawidłowy; autor nauczył się nadawać jedność różnorodności.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.