Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny Gamedevu z ducha demosceny w Polsce

Dostępność: 6 szt.
30.13
szt.
Zamówienie telefoniczne: 791572838 Zostaw telefon
Wysyłka w ciągu: 3 dni
Cena przesyłki:
7.99
  • Odbiór osobisty 0
  • DPD Pickup punkt odbioru / automat paczkowy 7.99
  • Paczkomaty InPost 12.99
  • Kurier DPD 14.99
  • Kurier INPOST 14.99
  • Kurier DPD Pobranie 19.99
Więcej o produkcie
Autor:
Piotr Marecki, Tomasz Cieślewicz
Stron:
304
Rok wydania:
2019
Oprawa:
Miękka
Format:
16x22,7
Data wydania:
2020-01-10
Status:
JEST
Wydawca:
Korporacja HA!ART
Wydanie:
1
Waga
0.48 kg
EAN:
9788365739865

Obecnie gry komputerowe produkowane w Polsce stanowią jedną z najbardziej na świecie rozpoznawalnych marek. Jak jednak wyglądały początki rodzimego gamedevu? Czy wszyscy twórcy gier się do nich dziś przyznają? Jaki był wpływ demosceny na gry? I co autorzy gier z lat 80. oraz 90. robią dzisiaj? Po świecie komputerów 8 bitowych, giełd, piractwa, czasopism o grach, początkach biznesu rozrywkowego oprowadzają w niewygodnej dla wszystkich i pełnej prawdy rozmowie Tomasz TDC Cieślewicz i Piotr Marecki. Z tej geekowskiej narracji wynika także, że gry i demoscena to część dziedzictwa kulturowego, a „Robbo" i inne tytuły należy wreszcie postawić tam gdzie ich miejsce: obok filmów Wajdy i powieści Tokarczuk.

„Za dużo prawdy. Nie polecam"
Paweł „Pirx" Kalinowski.

„Wehikuł czasu. Przenosi nas do czasów, gdy wszystko było ważne. Po sponiewieraniu nostalgią ujawnia sekret, że można tak i dzisiaj. Nie czytać, towar niebezpieczny, może odciągnąć od smartfona"

Krzysztof „Kaz" Ziembik.

„Niezwykle entuzjastyczny wywiad. Rozmowa wciąga nas - wręcz porywa - w magiczny i na bieżąco odkrywany świat czasów ośmiobitowego komputera Atari oraz przedstawia niesamowitych ludzi, którzy ten świat tworzyli z pasją, łamiąc wszelkie ograniczenia stawiane przez sprzęt"
Kuba Husak, muzyk, projektant gier, programista dem i gier.

„Nowe pokolenia nie będą fascynować się poezją Mickiewicza. Młodych ludzi, zanurzonych w cyfrowym świecie, może zainteresować historia pierwszych dzieł na komputery domowe. Przeczytaj, co tworzono bez internetu i ekranów 4K, za to z pasją, wyobraźnią i mikroprocesorem o częstotliwości taktowania 1,77 MHz"
Piotr „0xF" Fusik, naczelny koder demosceny Atari (Numen, Drunk Chessboard).

„To opowieść o wydobywaniu pokładów możliwości z kawałka elektroniki liczącego sobie kilka dekad"
Bartek „V0yager" Dramczyk, Pixelpost.pl.

„Opowiadajmy legendę polskiego game devu, opowiadajmy, póki jest świeża. Historie rodem z demosceny, salonów gier i piwnicznych wytwórni oprogramowania są barwną, alternatywną perspektywą polskiej transformacji. To na wskroś optymistyczna i bezpretensjonalna opowieść o chłopakach z podwórka, których zabawa wyobraźnią wprowadziła do wielkiego świata. Polski sen, jeden z niewielu"
Konrad Janczura, pisarz, gracz.
Parametry:
Autor:
Piotr Marecki, Tomasz Cieślewicz
Stron:
304
Rok wydania:
2019
Oprawa:
Miękka
Format:
16x22,7
Data wydania:
2020-01-10
Status:
JEST
Wydawca:
Korporacja HA!ART
Wydanie:
1
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Jakość
Funkcjonalność
Cena
Podpis
Opinia
Zadaj pytanie
Podpis:
E-mail:
Zadaj pytanie: