• Neurologopedyczne studia przypadków T.2

Autor Elżbieta Stecko
Wydawnictwo Stecko
Stron 186
Rok wydania 2014
Oprawa broszurowa
49.29
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 3 dni
Cena przesyłki 7.99
Odbiór osobisty 0
DPD Pickup punkt odbioru / automat paczkowy 7.99
Paczkomaty InPost 12.99
Kurier DPD 14.99
Kurier INPOST 14.99
Kurier DPD Pobranie 19.99
Dostępność 16 szt.
Waga 0.15 kg
EAN 9788393048380

Zamówienie telefoniczne: 791572838

Zostaw telefon

"Oddawany do rąk Czytelników kolejny zbiór artykułów został napisany przez Autorki w oparciu o materiały do prac dyplomowych w Podyplomowym Studium Neurologopedii Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie. Prace, pisane w konwencji studium przypadku, obejmują trzy obszary tematyczne. Zaburzenia mowy u dzieci (od okresu noworodkowego) poprzez wiek jej rozwoju w różnych zespołach neurologicznych i genetycznych zostały opisane pod moim kierunkiem. Zaburzenia płynności mowy u dzieci, młodzieży i dorosłych - pod kierunkiem dr. Mieczysława Chęćka, a prace dotyczące zaburzeń mowy u dorosłych powstałych w wyniku uszkodzenia OUN powstały pod kierunkiem dr Joanny Seniów.

Całość każdej pracy dyplomowej tworzą tekst i film dokumentujące badanie jako podstawę diagnozy neurologopedycznej oraz propozycje terapii. Każda praca oraz jej prezentacja w obecności koleżanek (tak bowiem odbywa się w Studium obrona pracy dyplomowej) jest znakomitą formą edukacyjną rozszerzającą horyzonty teoretyczne i praktyczne uczestników spotkania, zaś życzliwa dyskusja często inspiruje do poszukiwania nowych rozwiązań trudnych kwestii diagnostyczno-terapeutycznych.

Niniejszy tom tworzy 16 artykułów z prac Absolwentek, które skorzystały z propozycji publikacji (złożonej wszystkim kończącym Studium). Wszystkie prace powstały dzięki życzliwości i wyrażeniu na nie zgody opiekunów pacjentów wybranych przez Autorki. W celu zachowania tajemnicy danych osobowych, informacje dotyczące pacjentów zostały zmienione. Dla ułatwienia technicznego teksty ich wypowiedzi zapisano pisownią ortograficzną (nie fonetyczną). W publikacji znajdują się również dwa artykuły nie będące studiami przypadków, ale poruszające bardzo ważną problematykę związaną z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka w wieku żłobkowym oraz profilaktyką ryzyka dysleksji.

Ani funkcjonowanie Studium, ani powstanie prac dyplomowych (i niniejszej publikacji) nie byłoby możliwe bez rzetelnej pracy grona specjalistów z różnych dziedzin współrealizujących merytoryczny kształt programu Studium, a także pracowników administracji i obsługi technicznej szkoły, którzy sumiennie spełniają nasze oczekiwania.

Historia powstania, a przede wszystkim rozwoju Studium wymaga wymienienia nazwisk wielu osób, dzięki którym je otworzono i w którego funkcjonowanie włożono wiele pracy i starań. Szczególną wdzięczność wyrażam władzom uczelni za rozumienie społecznej potrzeby kształcenia specjalistów w zakresie neurologopedii. Specjalne podziękowania składam prof. dr. hab. Wojciechowi Pisuli za wyjątkową rolę, jaką odegrał w utworzeniu Studium w Centrum Kształcenia Praktycznego SWPS. Retrospekcja w szczegółach bywa nieprecyzyjna, a najbardziej zależy mi na tym, by nikt nie poczuł się zapomniany, dlatego wyrażając głęboką wdzięczność Wszystkim Współpracownikom, zachowuję Ich w serdecznej milczącej pamięci."

Elżbieta Stecko

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Oceń

Jakość
Funkcjonalność
Cena
Podpis
Opinia