Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Cookies w celu realizacji usług. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Niezwykła książka podsumowująca polską rzeczywistość medialną autorstwa znanego komentatora z kanału YT Analiza Polityczna, którego codzienne wejścia śledzi 180 tys. subskrybentów.
Rozpoczyna się od schyłku PRL-u i opowieści o propagandowym sukcesie Jaruzelskiego w stanie wojennym. Zagląda za kulisy transformacji mediów po roku 1989, opisując monopol medialny strony liberalno-lewicowej i wejście kapitału zagranicznego. Tłumaczy zasadę i przyczyny tworzenia kasty medialnych celebrytów i informacyjnego parasola ochronnego nad wybraną klasą polityczną - na przykładzie prezydenckiej pary Kwaśniewskich, którzy do tej pory królują w rankingach zaufania społecznego.
Autor sięga również do doświadczeń mediów światowych:
• Pucz za weneckim lustrem czyli jak big techy rzadzą nami bez żadnej kontroli społecznej
• Programowanie neurolingwistyczne. Język jako narzędzie wpływu
• Teoria deindywidualizacji i inżynieria społeczna
• Algorytmy, bańki Informacyjne i fale hejtu w sieci społecznościowej
• Boty i trolle: armie cyfrowej wojny. Deepfake trzęsie światem
• Co mogą celebryci, czyli efekt Taylor Swift
• Ciemna strona ekranu. Zagrożenia płynące ze współczesnych mediów
Łukasz Żygadło przypomina, jak wyglądała od kulis „nocna zmiana" i obalenie rządu Olszewskiego. Naświetla, jaką cezurą w mediach okazała się katastrofa smoleńska i towarzyszący jej przemysł pogardy. Przygląda się medialnemu tworzeniu partii politycznych w kolejnych akcjach „Zróbmy sobie koalicjanta"- opisuje rolę Palikota, Petru i Hołowni. Przypomina medialne ustawki jak wymyśloną aferę z nazistami świętującymi w lesie urodziny Hitlera. W książce znalazły się liczne fragmenty wywiadów udzielonych autorowi, wypowiedzi naukowców, polityków i ludzi mediów.
• Game changer polskiego ekosystemu medialnego - media społecznościowe
• Młode wilki i tiktokowi politycy wymiatają stare złogi medialne
• Próby wymuszania bojkotu reklamowego nowych mediów
• Fenomen Kanału Zero
• Zagraniczne środki w polskich mediach. US AID i kampanie wyborcze
Parametry:
Autor:
Łukasz Żygadło
Stron:
280
Rok wydania:
2025
Oprawa:
Miękka ze skrzydełkami
Format:
14,5x20,5
Data wydania:
2025-08-19
Status:
Nowość
Wydawca:
ZONA ZERO
Wydanie:
1
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.