• Europejskie kino gatunków 4

Autor Piotr Kletowski
Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Stron 290
Rok wydania 2023
Oprawa broszurowa
38.64
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 3 dni
Cena przesyłki 7.99
Odbiór osobisty 0
DPD Pickup punkt odbioru / automat paczkowy 7.99
Paczkomaty InPost 12.99
Kurier DPD 14.99
Kurier INPOST 14.99
Kurier DPD Pobranie 19.99
Dostępność 8 szt.
Waga 0.15 kg
EAN 9788323349761

Zamówienie telefoniczne: 791572838

Zostaw telefon

Czwarty tom cyklu Europejskie kino gatunków prezentuje zjawiska wcześniej albo ledwo dotknięte piórem badaczy (zwłaszcza w Polsce), albo w ogóle niepojawiające się w filmoznawczych opisach, choć stale obecne w internetowych artykułach pisanych przez fanów i twórców zinów. A przecież, jak pokazują liczne publikacje zagraniczne oraz nieliczne krajowe, kino eksploatacji, któremu poświęcamy w dużej mierze niniejszy tom, jest nie tylko bardzo ważnym nurtem w europejskim kinie gatunkowym, ale - jak dowodzą produkcje arthouse'owe - stanowi niewyczerpane źródło inspiracji dla współczesnych filmowców. Książka, która tym razem została stworzona wspólnymi siłami przez zawodowych filmoznawców, jak i miłośników kina gatunkowego niewywodzących się z uniwersyteckich katedr (w ramach programu Open Source Knowledge), przynosi opisy takich zjawisk jak kino nazisploitation, sexploitation, filmy nazi-ezoteryczne, folk horror, ale również monograficzne analizy twórczości Lucia Fulciego czy Uwe Bolla. Nurt exploitation korzeniami tkwi w kinie bardziej konwencjonalnym, takim jak filmy operowe, kino płaszcza i szpady, euro-crime, o których to zjawiskach piszemy w naszej publikacji. Jest ona skierowana zarówno do akademików zajmujących się kinem gatunkowym w jego nawet najbardziej oryginalnych europejskich przejawach, jak i do wszystkich miłośników interesujących i niebanalnych filmów.

"Przedsięwzięcie pod nazwą Europejskie kino gatunków uważam za potrzebne, ważne i znaczące. Tom czwarty z pewnością stanowi świetną kontynuację poprzednich, uzupełnia nieobecne lub zawieszone w nich wątki, ale przede wszystkim jest odrębną, nową i wartościową całością, którą można traktować na zasadzie bogatego w wiedzę leksykonu, z dominującą w nim problematyką kina eksploatacji (w różnych jego odmianach czy gatunkach) i wyraźnie zaznaczonymi osobowościami badaczy - autorami i współautorami poszczególnych rozdziałów". Z recenzji dr. hab. Rafała Koschanego, prof. UAM

Dr hab. Piotr Kletowski, prof. UJ, adiunkt w Zakładzie Korei, Instytucie Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Kulturoznawca, filmoznawca. Badacz kina nieoczywistego. Autor monografii twórców osobnych światowego kina (Takeshi Kitano, Stanley Kubrick, Pier Paolo Pasolini) oraz współtwórca (wraz z Piotrem Mareckim) wywiadów rzek z mistrzami polskiego kina - Andrzejem Żuławskim, Grzegorzem Królikiewiczem, Piotrem Szulkinem. Redaktor bestsellerowej książki 1000 filmów, które tworzą historię kina (2020), nagrodzonej nagrodą PISF dla najlepszej publikacji o tematyce filmowej. Redaktor serii Europejskie kino gatunków (WUJ 2017-2023). Przygotowuje V tom serii.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Oceń

Jakość
Funkcjonalność
Cena
Podpis
Opinia